پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119886
المانيتور: داعش براي تأمين بودجه عمليات‌هاي تروريستي قاچاق اعضاي بدن مي‌کند
تاریخ انتشار : 1393/10/01 08:33:38
نمایش : 1592
يک پايگاه اينترنتي آمريکايي به نقل از يک متخصص گوش و حلق و بيني گزارش کرد تکفيري‌هاي «داعش» از طريق قاچاق اعضاي بدن، بودجه عمليات‌هاي تروريستي خود در خاورميانه را تأمين مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار فارس به نقل از پايگاه اينترنتي «المانيتور» در گزارشي نوشت که تکفيري‌هاي «داعش» از طريق قاچاق اعضاي بدن، بودجه عمليات‌هاي تروريستي خود را تأمين مي‌کنند. بنا بر اين گزارش، «سيروان الموصولي» متخصص گوش و حلق و بيني اوايل ماه جاري چنين مسئله‌اي را با پايگاه المانيتور در ميان گذاشته بود.

اين پايگاه اينترنتي آمريکايي اينگونه گزارش کرد: «او (الموصولي) اخيراً گفته است که شاهد حرکات غيرمعمولي درون تجهيزات پزشکي موصل بوده است. جراحان عرب و خارجي به استخدام درمي‌آيند، اما اين پزشکان حق ندارند با پزشکان محلي ادغام شوند.» اين گزارش مي‌افزايد: «اطلاعاتي درباره فروش اعضاي بدن فاش شده است. جراحي‌هايي درون بيمارستان صورت مي‌گيرد و اعضاي بدن خيلي سريع از طريق شبکه‌هاي قاچاق اعضاي بدن منتقل مي‌شود.»

به گفته الموصولي اين اعضاي بدن متعلق به زخمي‌هايي است که رها شده‌اند و همچنين افرادي که داعش آنها را ربوده است و داعش بعد از انتقال به بيمارستان، اعضاي بدن آنها چون قلب، کليه، کبد و روده‌ را در بازار سياه به فروش مي‌رساند و اين اعضا از عراق و سوريه به کشورهاي همسايه مثل ترکيه فرستاده مي‌شود.

وي به المانيتور گفت که فرماندهان داعش پزشکان خارجي را به کار مي‌گيرند تا سيستم گسترده قاچاق اعضاي بدن را از بيمارستاني در شهر موصل اجرا کنند. پيشروي سريع و انتقال و سازماندهي تروريست‌هاي داعش بين مرزهاي سوريه و عراق و ترکيه، و دستيابي اين گروه به انواع سلاح و مهمات و تجهيزات پيشرفته، بدون در اختيار داشتن منابع مالي و تسليحاتي و حمايتهاي منطقه‌اي و بين المللي امکان پذير نيست و به عقيده کارشناسان، گروه تروريستي داعش اکنون در مقايسه با ديگر گروه هاي تروريستي از حمايتهاي بيشتري در اين زمينه برخوردار است.

تکفيري‌هاي داعش علاوه بر قاچاق اعضاي بدن، منابع ديگري هم براي تأمين عمليات‌هاي خود دارند. برخي گزارشها همچنين حاکي از آن است که داعش به روش گروه‌هاي مافيايي از طريق آدم ربايي، سرقت، مواد مخدر و پولشويي درآمد کسب مي‌کند.

«باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا در 10 سپتامبر سال جاري ميلادي طي يک سخنراني، به بهانه راهبرد مبارزه با تکفيري‌هاي داعش، خواستار تشکيل ائتلافي بين‌المللي شد. با وجود حملات هوايي آمريکا و چند کشور غربي-عربي ديگر در عراق و سوريه، بسياري از تحليلگران ميزان موفقيت و اثرگذاري اين حملات در ضربه زدن به داعش را ناچيز ارزيابي کرده‌اند.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html